The weekend.

Helgen började med att jag och söt Elin skulle gå till bussen, då vi halvvägs kom på att vi kunde dra till Waynes och dricka lite te och sedan halvvägs till Waynes så kom jag på att jag behövde handla skor. Efter jag hade packat på mig några påsar som innehöll, skor, en halsduk och en väska så var vi på väg mot Waynes igen. Väl där drack vi vårt efterlängtade te och gnäggade åt många konstiga saker, då jag kom på att jag vill färga och klippa mitt hår, så fort teet hade kallnat så gick vi raka vägen mot Åhléns för att inhandla lite blond hårfärg.


En bussresa senare så var vi hemma hos Elin. Vi började sakta och säkert med att färga mitt hår och jag kan säga att det är skönt att vara äkta blondin igen. Sen så var det de här med klippningen, jag kände för att klippa lugg igen även fast jag aldrig har blivit nöjd någon gång innan då jag har klippt lugg men som man säger - tredje gången gillt, och jag blev faktiskt ganska så nöjd , fast det blev lite små saker jag ska rätta till sen när det har blivit lite längre.  Sen så kom Sara och vi kolla på Idol rökte vatten pipa och hade det trevligt. Vid 10 så gick jag kollade på tlf för att se om pappa hade ringt och tro mig det hade han, 21 missade samtal och 7 meddelande, kanske ska börja ringa och tala om vart jag är någonstans.


Iaf pappa kom och hämta mig, mamma kom ju hit på fredan också så när vi kom till lägenheten hade mamma dukat i ordning tacos och gjort det mysigt. Vi satt å åt, prata och jag skrev önskelista. Sen var det god natt med teskedsgumman.


Luuurdaag, vaknade tidigt, kolla på julkalendern åt frukost och sedan stack The Dubergs ut och gjorde stan osäker.  Jag gjorde ett bra jobb och lyckades inhandla alla mina julklappar och det kostade mig bara 2500. Nu längtar jag bara till julafton så dem kan få sina fina presenter . Iaf när jag skulle köpa en jätte fin godis korg på jamjam till farmor och farfar så hände en rolig sak. ( lr det kanske bara va roligt när man va där, men jag delar gärna med mig)


Jag skulle betala

- Kan du inte slå in den så där fint  som det där? Sa jag och pekade så någon korg som var fint islagen.

-  Ja visst kan jag det, men pappret kostar 30 kr halvmetern.

- VA?? Allvarligt?

-  "Hon blev helt tyst. "

- Aja, jag gör det hemma ist.

-  "Hon är fortfarande tyst"

- Kan du lägga den i en påse? Om den inte är för dyr.

- Nä, den är gratis, lyckades hon få fram med en sur röst.


Det är ju skamligt att det ska vara så dyrt för en bit papper.


Åkte hem, åt mat, kolla på pottharry och sov.



Söndag, julkalendern kl 9, frukost, brista, åt mat, åkte hem, mamma åkte hem, one tree hill.


Mycket bra helg :)



CRAPOUT


Kommentarer
Postat av: Sara

30 kr halvmetern?! Jäkla försäljare, ska bara lura av en sina surt förtjänade pengar. Nu längtar jag till helgen, får då kommer ju du :)

2007-12-11 @ 16:37:10
URL: http://sarai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0