Abtronic

Igår kväll runt 11 när jag låg och blunda för att sova fick jag något ryck. Jag fick för mig att jag skulle köpa ett sånt där abtronic-bälte på Tradera. Ni vet ett sånt där "vibrations bälte" som man kan köpa på tv-shopen. Jag vet ju själv att det bara är skrot saker, men igår trodde jag plötsligt stenhårt på att den funka och var JÄTTE bra och att jag hittade två stycken för hundra kronor gjorde ju inte att jag vill ha dem mindre.


Jag fick en fin bild framför mig när jag står där på min crosstrainer med en abtronic på vardera lår. Men trots denna vackra bild så var jag inte helt säker på att jag skulle köpa den, jag var helt säker på att jag ville ha den, men jag tänkte att mamma inte skulle bli så glad eftersom jag handla grejer där titt som tätt. Så jag var tvungen att ta en livlina för att få hjälp med att göra rätt beslut. Jag ringde en vän. Denna vän var Sara. Men när jag skulle ställa fråga "ska jag köpa dem eller inte" dök snabbt en annan fråga upp. "vill du dela dem med mig?" Där svaret var ett snabbt och bestämt "Nej".


Eftersom att jag ännu inte har fått hjälp med min fråga så var jag tvungen att ta en livlina till. Jag frågade publiken. Som var Tobias. Han tyckte såklart att jag var dum i huvudet och sa att jag inte skulle köpa den. Älskvärd syster som jag är, så är jag såklart tvungen att sätta mig emot vad Tobias tycker och klämde ut mig att jag ska köpa den ändå.

Tycker fortfarande att jag inte fått den hjälp jag behöver och nu har jag bara en livlina kvar, 50/50, och den var inte precis vad jag behövde vid det där tillfället så jag frågade Bengt Magnusson om jag fick "ringa en vän" igen. Den här gången var jag smart å ringde Ida, eftersom hon har en sån. Jag ställde frågan och frågade va hon tyckte om den, mycket tveksamma svar och det lät som om hon inte tyckte om den så mycket, men sen fick hon ut sig "man blir ju liite fastare iaf" och där slog hon huvudet på spiken, jag ska köpa dem.


När jag är på väg att buda så ploppar det upp ett msn meddelande från Frida, och då tänkte jag att det kan ju inte skada att fråga henne vad hon tycker, så jag gjorde det. Hon tyckte inte att jag skulle köpa dem och börja prata om att den gör ont och sliter ut musklerna, eftersom Frida är en mycket vis person så tog till mig allt hon sa och började tänka om.


Jag började söka om bältet på google och hittade detta.

Abtronic förstör mer än den gör nytta. Det nervsystem du har i kroppen, som ska styra muskelceller, lär sig fel när Abtronic spänner magmuskeln. Kroppens "motorprogram" förstörs för varje gång du tar på dig skiten. Enda gången man har användning av Abtronic är för rehabilitering, tydligen.


Jag bad Bengt Magnusson om den sista livlinan som var 50/50 och alternativ svaret KÖP försvann.



 

CRAPOUT


Kommentarer
Postat av: sara

haha, malin du är bäst !

2008-04-10 @ 16:21:42
URL: http://sarai.blogg.se
Postat av: martina

haha fan innan jag läste det sista tänkte jag att jag kunde dela med dig :P vi kunde åka till varandra varannan vecka och sitta och smutta på milkshake medans abtonic gjorde jobbet för oss. men jag ångrade mig snabbt :D haha

2008-04-10 @ 18:36:33
URL: http://martinapersson.blogspot.com
Postat av: frida

WOHOW!

2008-04-10 @ 23:57:54
Postat av: Helena

du är bara för tokig malin! :D

2008-04-11 @ 16:38:11
URL: http://mrhugo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0