min veckända

Typiskt, jag hade tydligen sovmorgon. Aja då får jag tid över till att skriva av mig lite och berätta om min helg. God morgon!


I fredags var det avslutningen på ön och det firade jag uppe hos familjen lagercrantz. Där bjöds det på en kanon god kycklinggryta och sen satte vi (läs: jag, ebba och anna) oss i köket för att rensa en hink med blåbär. När hinken var färdigrensar och klar så slängde vi fram de andra ingredienserna man behöver för att gno ihop en blåbärspaj. Blåbärspajen var inne i ugnen och vi masade ihop oss i soffan för att kolla på Bondgården. En blåbärspaj fetare och många klag på filmen senare så gick jag och anna ner för att vila lite och äta oss ännu mer full på blåbär, vi lever ett hårt liv. Ebba vart tom så slut efter kvällens bravader så hon var tvungen att åka hem till pappa för att sova lite. När klockan var halv tre, jag var blåbärsberusad och ön hade stängt så var det dags för mig, min dataväska, basker, mina träskor och solhaga att vingla hemöver.


Lördag morgon så vaknade jag upp med väldens bakfylla, jag var rund som ett blåbär, blå i hela ansiktet och jag hade blått bakisbajs. Men trots blåbärs intaget dagen innan så tvingade pappa ändå ut mig i bilen för att köra och hämta ett par stövlar uppe i rasp, 16 mil för att par stövlar, men det är det värt när man får se pappas snygga min när jag håller på att köra åt skogen. Vid 7 tiden så var det dags för mig att cykla upp för ulvkällabacken och träffa karin. För erat eget bästa så går jag inte in i detaljer på vad vi gjorde men ni kan få några ledtrådar. Militärövning, mörkt ute, läskiga bilar och ficklampa. Efter ett jobbigt pass så avslutade vi kvällen med en kopp te och en kopp med blåbär.


Söndag, vilodagen och farmors födelsedag. Dagen bestod mestadels av kakor och bilkörning. Jag gick oxå lös på ginza.se, där jag köpte ett trafikskolan spel men jag köpte även 3 böcker av mina tre största idoler genom tider, Johnny Cash, Dolly Parton och Adolf Hitler. Fråga mig inte varför han den där sista gubben kom med på inköpslistan men han kostade bara 49 kr och han fyller år samma dag som kent arne torsten duberg.


Nu är det skola

CRAPOUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0