veckoända i sulfitstaden

Fredag:


- Bussen till ånge åkte iväg utan mig, en snäll busschaufför som skulle åt samma håll ringde till ångebussen sen så fick den stanna och vänta in mig.

- Jag glömde mina älskade vantar på den första bussen jag åkte, såklart.

- Jag hade fint sällskap av Marielle och Blues Brothers.

- Snabba puckar till lägenheten, slänga in grejerna och slänga i mig Ica salladen, sen springa för att hinna med bussen in till staden igen.

- Möta upp Martina för att ta bussen till Amanda.

- Träffade en massa gamla media töntar, åt fruktsallad och kolla på Wanted.

- Hem vid två tiden för att lägga sig och snusa på pappas kudde.


Lördag:

  

- Dödare än en nerspolad guldfisk.

- Lyckades vakna till liv vid 11 och då var det bara att springa iväg för att möta Elin vid birsta kl halv 12.

- En hel dag med Elin på birsta city med shopping, skratt och fika. Låter jag inte som en äkta stadsbrud?

- Jag fick även nå ryck och bestämde mig för att klippa mitt kråkbo till hår, så nu ser jag ut som Ted Gärdestad.

- Tbx till den stökiga lägenheten. Jag förstår inte hur jag lyckas stöka ner så mycket på sån kort tid.

- Klockan halv 9 fick jag reda på att jag skulle sova hos martina, då hade jag bara en halvtimme på mig att städa och packa ihop allt innan bussen gick, snabba puckar än en gång.

- Nu vankades det bowling, med fyra andra sundsvallare, jag mådde som en gud, jag spelade dock inte som en!

- Hem till martinas säng där vi slocknade som små barn.


Söndag:


- Dödare än en guldfisk som har blivit uppäten av en katt.

- Vakna 11, kvart över 11 ringde elvira och sa att hon var i city.

- Snabba puckar upp och sen fick jag små jogga till tågstationen.

- Mötte elvira kl 12 och då gick vi direkt till subway för att handla lite onyttig frukost.

- En hel dag med Elvira på city där vi bara gick och mös av varandras närhet.

- kl 1632 stack tåget iväg, jag var på och självklart hade jag en ica sallad i knäet.


Ja jag säger då det, sulfitstaden är inte så pjåkig. Det skulle inte sitta helt fel och flytta tillbaka dit.



Malin Gärdestad!


CRAPOUT


Kommentarer
Postat av: elin

Det skulle inte sitta helt fel att ha dig här!

och inte helt fel om vi träffades mer nästa gång du kommer;)

2008-10-15 @ 19:42:20
URL: http://elle77777.blogg.se/
Postat av: martina

det skulle inte vara så tokigt om du bodde här med mig, så man inte behöver träffa dig enstaka gånger...kom och bo här ;)

2008-10-21 @ 13:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0